PPC je jen jednou z cest aneb imprese čeká ještě dlouhý život
Kvě 18th, 2009 by Nogard
Na magazínu AdMarket mne dnes popíchl článek Smrt impresí aneb lesk a bída PPC kampaní k maličko nesohlasné oponentuře. Narozdíl od Jirky Ibla si totiž nemyslím, že PPC jsou opravdu obecně to nejlepší, jak reklamní kampaně postavit, i když samozřejmě nabízí zřejmá pozitiva.
Pokud to vezmeme od začátku, tak hned tam bych si dovolil oponovat. Projekt může existovat bez příjmů z reklamy a inzertních ploch. Jistě, zisk je král, zvláště pokud jsme komerční společnost a neprovozujeme „projekt“ jako koníčka, ale na druhou stranu je reklama jen jedním z typů monetizace, která navíc nemusí být ani přímá, ale může být přenesená v případě, kdy je například projekt sám o sobě reklamou.
Banner se s PPC snese poměrně snadno. Proč? Protože je to nejjednodušší řešení. Navíc – oprostěme se od představy, že banner je obrázek, dnes je banner defakto plocha o jasně definovaných rozměrech a umístění, na kterou můžeme umístit mnoho druhů obsahu od klasického obrázku přes flash a textové sdělení až po video. Z tohoto úhlu pohledu je více než jasné, že bannerová plocha pro PPC kampaně vhodná je.
Kontextová PPC reklama je samozřejmě zajímavá, ale není samospasitelná, například takové cílení na demografické skupiny stále nepatří do starého železa a dovolím si odvážně tvrdit, že ani nikdy patřit nebude.
Ono ještě obecněji – měli bychom vycházet z toho, co vlastně chceme – jako inzerent, jako jeho agentura, jako poskytovatel mediálního prostoru – a na základě toho zadávat, vytvářet, poskytovat a provozovat reklamní kampaně. PPC kampaň má jednu jednoznačnou výhodu, která je zmíněna i v tomto článku – je jednoduše pochopitelná, měřitelná, a zadavatel má dojem, že zaplatí přesně to, co opravdu dostane. Ale samozřejmě stále jsme vlastně na půli cesty mezi displejovou brandovkou počítanou na imprese a kampaní počítanou na konverze a PPA. Ale i tyto typy kampaní mají své výhody a nevýhody.
Takže ano, pro někoho jsou opravdu PPC kampaně nejlepší cestou z pohledu cena/výkon, ale obecně se to říci nedá.
[…] začátku toho týdne se na AdMarketu a dalších blozích (např. Nogard.cz) spustila diskuze, která proti sobě staví PPC a bannerovou, tedy display reklamu. Jde […]
Zkoušela jsem si ppc reklamy na google zakládat sama a výsledek byl takový, že jsem za měsíc projela 10 tis. a výsledek takřka žádný. Oslovila jsem různé firmy z ppc oboru, porovnala jejich nabídky a reference a bohužel jsem byla spokojena až napotřetí s firmou http://www.ppc-reklama.eu/
Utracená částka se snižovala, poptávky přibývaly. Uvažuji ještě o remarketingu, ale musím si o tom něco zjistit. Máte s tím někdo zkušenosti? Nerada bych dopadla jako při zakládání Adwords…