Vodafone – neschopnost nebo záměr?
Pro 27th, 2008 by Nogard
Bývalý Oskar, nyní Vodafone nám naděluje internet v mobilu zdarma. Bohužel ne všechno funguje tak jak má. Poprvé jsem se o aktivaci této služby pokusil v době, kdy spustil kampaň, která ji propaguje. Bezúspěšně. V internetové samoobsluze jsem se nakonec sice dobral kýženého nastavení (proč nejsou ze stránek Vodafonu schopni udělat přímý odklik nechápu), ale potvrzující SMS mi nedorazila ani po týdnu.
Protože mám před sebou dovolenou, řekl jsem si, že to vyzkouším znovu, třeba už to mají opravené, že. Bohužel ani nyní se nezadařilo. Službu jsem si sice zaktivoval, vše se tvářilo jako že po půlnoci ji budu moci využívat, ale ne, tak jednoduché to prostě není. Opět žádná potvrzující SMS o aktivaci služby, když se druhý den podívám do nastavení služeb tak všechny datové jsou neaktivní.
Vyzkoušel jsem tedy hlasovou samoobsluhu, bohužel tam prostě volba nastavení, na kterou odkazují v návodu nastavení služby, není – možná že tam tedy někde je schovaná pod přátelsky žoviálním hovorovým překroucením toho, co v návodu je, ale trávit půl hodiny procházením všech jejich podmenu otravován „nabídkami jen pro mne“, abych zjistil, co vlastně mělo být v návodu nastavení napsáno – to optavdu nehodlám.
Nakonec pomohlo až rozhovor s operátorkou, která mi službu nastavila ručně. Potvrzující SMS mi už dorazila, tak doufám, že to bude od zítřka opravdu fungovat. Nu uvidíme. Příliš jist si totiž nejsem. Proč?
Protože ze zkušenosti vím, jaký šlendrián ve Vodafonu funguje. Jednoznačným příkladem je nastavování inkasa pro účtu bývalé eBanky. Tuto možnost totiž Vodafone nenabízí. Pro kód banky 5500 (RB), pod kterou byly účty převedeny, totiž vyžaduje 10 číslic, přesto, že účty bývalé eBanky jich mají jen devět. Když jsem se na to operátora ptal poprvé před několika měsíci, tak mi nebyl schopen vůbec říci, jak mám online inkaso změnit – poradil mi poslání změnového formuláře faxem. To jsem udělal, bohužel ani po 30 dnech ke změně inkasního účtu nedošlo. Při dalším zavolání mi operátor alespoň poradil, jak jejich chybu obejít – zadat již neexistující kód banky, prý ho jejich systém sám převede. To nakonec naštěstí zafungovalo, nicméně když se dnes podívám na nastavení, tak zjistíme jak chybu systém obchází – sprostě přidá před účet nulu, tedy typické povýšení několikrát nahlášené chyby na vlastnost – pokud snad má Vodafone nějaké zaměstnance, kteří tyto funkcionality testují, pak doporučuji všechny je vyhodit a najmout nové lidi – ti stávající tam totiž evidentně nemají co dělat.
Nu a já doufám, že mi od zítřka snad konečně začne fungovat ten skvělý „Internet v mobilu zadarmo“ …
Včera jsem si službu aktivoval přes mobil skze internet – vodafone.com, za hodinu přišli sms a ode dneška už surfuju. Náhoda, či prostě štěstí, ale já můžu být jen spokojen.
[1] to je právě to, co na tom nechápu. Že to někdy funguje a někdy ne. Já to schválně zkoušel ještě pro jedno číslo, co doma máme, postup naprosto stejný přes internetovou samoobsluhu Vodafonu, a zafungovalo to, během 15 minut přišla SMS. Takhle se člověk nemůže spolehnout ani na to, že to funguje, ani na to, že to nefunguje 🙂
@hrach: tak to si jeden z mala. V mem okoli mam 2 znamych kterym to vubec nefungovalo a ani na helpdesku jim nedokazali poradit…