Blogování jako práce aneb PayPerPost
Čvc 28th, 2009 by Nogard
I do vod českého internetu již dorazila varianta na zprostředkování PayPerPost (PPP) služby. Na jedné straně tu stojí bloger, na druhé zadavatel tématu, a mezi nimi pak PPP služba, která zprostředkuje ve svém systému jejich komunikaci. Pokud bloger napíše blog spot, ve své podstatě tedy PR článek, na zadané téma a zadavatel je s ním spokojen, získá předemdohodnutou odměnu. Prostředník PPP služby pak získává provizi ze zprostředkované odměny.
Služba PPP – v ČR je to systém PlaCla – je tedy jakýmsi virtuálním tržištěm, kam se na jedné straně registrují prodávající (blogeři) a na druhé straně nakupující (zadavatelé témat).
Bloger po registraci a přihlášení do systému přidá svůj blog (může jich zadat i více) s krátkým popisem do seznamu, ze kterého si mohou vybírat zadavatelé témat. Ti pak mohou poslat blogerovi nabídku – zadání tématu blog spotu, který by rádi na jeho blogu viděli spolu s cenou, kolik jsou za něj ochotni zaplatit.Pokud bloger nabídku přijme, pošle po zveřejnění blog spotu odkaz na něj zadavateli a po jeho schválení je mu na jeho konto připsána domluvená odměna. Tu si může nechat vyplatit na účet v momentě kdy přesáhne 500 korun. Stejná částka je stanovena i jako minimální vklad zadavatele témat.
Po zaplacení má podle pravidel bloger povinnost nechat článek v nezměněné podobě na svém blogu minimálně po dobu půl roku. Z pravidel je pak ještě zajímavá funkce arbitra, na kterého je možné se obrátit například v momentě, kdy bloger napíše článek podle zadání (alespoň z jeho pohledu), ale zadavatel ho nechce proplatit.
PayPerPost služba PlaCla je tak další z možností, kterou mohou blogeři použít, pokud chtějí monetizovat svůj blog, například aby si vydělali na jeho provoz.