Jak se internetová reklama dostala pod pokřivenou lupu
Bře 1st, 2008 by Nogard
Stává se občas, že je diskuze přínosnější a zajímavější než vlastní článek nad ní. Zvláště v případech, kdy autor tak úplně neví o čem píše, ideálně navíc na odborně nebo úzce specializovaném serveru. Příkladem z poslední doby je článek Budeme sponzorovat Google? na serveru Lupa.
Stokrát omílané téma zobrazování či blokování reklam, u kterého by čtenář na Lupě čekal profesionální nadhled, se tu změnilo v glosu, ve které její autor Michal Černý uráží část čtenářů, nesmyslně navádí k bezhlavému klikání na reklamy jen proto, že „se mi server líbí“ a, jak Daniel Dočekal trefně poznamenává, plete jablka s hruškami.
Reklama k webům již dnes neodmyslitelně patří, je to jeden ze zdrojů jejich financování. Paušální označení uživatelů filtrovacích systémů za zloděje je ovšem zásadní chyba, která by se na serveru, jakým Lupa je, rozhodně objevit neměla. Zbytečně to sráží její dobré jméno někam, kam rozhodně nepatří.