MusicJet – proč ho nepoužívat
Dub 14th, 2012 by Nogard
O víkendu jsem se dostal k pár starším článkům na Lupě, které jsem zatím nečetl a nechával jsem si je na takové více odpočinkové čtení. Jedním z nich je rozhovor s Michalem Horákem z MusicJetu. A musím říci, že pokud bylo jeho účelem odradit uživatele od používání této služby, pak ji pro mne splnil stoprocentně.
Nejde možná ani tak o to jak tato služba funguje, ale o způsob její prezentace panem Horákem. Prvním důvodem proč MusicJet nepoužívat je ovšem už jeho vlastnická struktura. Pokud je jedním s vlastníku OSA, která nás všechny nutí k placení výpalného za vlastnictví médií, pak budu opravdu hodně zvažovat zda ji vůbec začít používat – zde doporučuji k přečtení glosu Petra Štefka s příhodným názvem OSA – plíživý vykradač peněženek?
Další hřebíčky do rakve MusicJetu pak už přikládá Michal Horák svými prapodivnými názory:
Považuje lidi obecně za zloděje – tady s ním zásadně nesouhlasím. Podle mne jde o nastavení systému, o nastavení toho, aby měl člověk jednoduchý a nepředražený přístup ke službě, která se mu hodí. Myslím si, že většina lidí si raději zaplatí o něco více za eticky a legálně korektní službu, i když mají možnost zaplatit méně za obdobnou službu, která je ale na hranici (nebo i za ní) zákona. Z mé zkušenosti opravdu dost platí ono známé přísloví „Podle sebe soudím tebe“. Pokud tedy provozovatel nějaké služby apriori pokládá ostatní za zloděje, co si myslet o něm? A o službě kterou provozuje?
Pokládá své názory za fakta, což ho v důsledku vede k tomu, že lže (aniž by si to možná uvědomoval). Příkladem je například jeho tvrzení, že „Ti, kdo používají Linux, totiž nebudou za hudbu platit ani náhodou.“
Navrhuje další nepřímé zdanění, jakýsi poplatek za internet, který by se pak přerozděloval mimo jiné na odměny autorům a umělcům. Po tomto jeho názoru už jasně chápu, proč si tak rozumí s organizací OSA. Důvodem pro přerozdělování zde je hlavně to, že kvalitní (podle Horáka) hudba si na sebe není schopna vydělat.
MusicJet nabízí i některé pozitiva, které je potřeba pro vyvážený obraz zmínit – širokou nabídku hudby všech žánrů a je DRM free.
Za sebe ale přesto pevně doufám, že vize služby typu MusicJet tak, jak ji vidí Michal Horák se nikdy nenaplní.
Pravda, nakonec Deezer už tady je, Rdio se blíží a Spotify taky nakonec dorazí…milý pan Horák se svou neskutečně zabitou službou mě zas tak netrápí. Spíš mě překvapuje jak rychle se plní katalogy zahraničních služeb českou hudbou…přitom mají vydavatelství podíly ve společnosti provozující MusicJet