Soutěže na Facebooku – jak to nedělat II
Led 27th, 2013 by Nogard
Můžete to lidem omílat pořád dokola. Můžete jim pořád opakovat, že takhle se to dělat nemá. Můžete jim stále radit jak to udělat správně. Stejně se vždycky najde někdo, kdo to udělá špatně a bude porušovat pravidla, protože „je to jednodušší a levnější“. A o čem že je to řeč? O soutěžích na Facebooku.
Obdobné blognutí jsem tu postoval skoro před rokem (Soutěže na Facebooku – jak to nedělat) a přesto je to tu znova. Mezi tím jsem narazil samozřejmě na více podobných příkladů, ale psát o tom samém by bylo poněkud monotématické, takže jednou za čas stačí.
Tentokrát je to expresdárek.cz, který se snaží jít onou cestou nesprávnou, zakázanou, přesto stokrát prošlapanou:
Myslím, že stojí za připomenutí, co (mimojiné) říkají o soutěžích na Facebooku oficiální pravidla:
- Promotions on Facebook must be administered within Apps on Facebook.com, either on a Canvas Page or a Page App.
- You must not condition registration or entry upon the user taking any action using any Facebook features or functionality other than liking a Page, checking in to a Place, or connecting to your app. For example, you must not condition registration or entry upon the user liking a Wall post, or commenting or uploading a photo on a Wall.
To jest soutěž na Facebooku by měla být řešena pomocí FB aplikace a podmínkou pro zařazení do soutěže nesmí být jen využití standardních funkcionalit FB jako je označení příspěvku pomocí „to se mi líbí“ nebo jeho sdílení.
Takže milé expresdárky.cz – tudy opravdu ne.
Pokud chcete uspořádat soutěž na Facebooku a chcete, aby byla podle pravidel (a tudíž nehrozilo zablokování vašeho účtu nebo FB stránky) a navíc podpořila cíle, který si pro ni stanovíte, tak se nebojte zeptat.
Fotka, která bude mít nejdříve 100 like vyhrává nebo dejte 500 like tomuto statusu a bude soutěž. Nové moderní metody roku 2013 😉
http://www.facebook.com/FOTOLAB.cz