ZOOT jako příklad zavádějící reklamy na Facebooku
Led 4th, 2014 by Nogard
PPC reklamy na Facebooku dle mého pozorování dlouhodobě trpí tím, že jim jejich zadavatelé nevěnují dostatek pozornosti. Pokud totiž nastaví reklamu s velmi konkrétním obsahem, jejíž platnost po čase vyprší, ale oni se vykašlou na její vypnutí nebo obnovu, pak dosáhnou místo získání zákazníka pravého opaku – jeho ztráty a znechucení.
Příkladem, na který jsem narazil dnes je ZOOT – na FB se mi od něj zobrazovala reklama propagující slevu na pánské košile.
OK, cílovka jsem správná, tohle mne fakt zaujalo, tak na to kliknu, dostanu se na sekce košile, což je fajn (tohle je mimochodem další věc, ve které mnoho inzerentů chybuje – link nevede přímo na produkt nebo službu, kterou zmiňují v inzerátu). Když ale hledám tu slibovanou slevu „až 89 %“, tak mám bohužel smolíka – evidentně se jedná o neplatnou informací (a bůh ví jestli to vůbec někdy pravda byla), podle seřazení od největší slevy je tu maximální sleva někde o 20 procent níže.
Výsledek? Zákaz zobrazování reklamy od ZOOT na FB (proč se nechat ukazovat něco, co stejně není pravda …) a celková ztráta důvěryhodnosti online obchodu ZOOT v mých očích. Opravdu si online obchody myslí, že lákáním na klamavé informace něčeho dosáhnou? Jasné, ono se ukáže, že to byla jen chyba nějaké stážistky, která přes svátky zapomněla tu reklamu vypnout, ale na rovinu, to je ve výsledku úplně jedno …