O zbytečném blamování a bytových družstvech
Čvc 29th, 2009 by Nogard
Tak jsem měl dnes zas jednu návštěvu na „byťáku“. Tentokrát v zastoupení své milované rodičky na LBD ve Vršovicích. A musím říci, že svým přístupem bohužel „nezklamali“.
LBD si na prázdniny naplánovalo rekonstrukci, takže nefungují počítače, pravděpodobně ukryté někde pod plachtou aby je nepocákali malíři. Že byste v tomhle případě čekali na vstupních dveřích nějaký papír s informacemi? Smůla! Nakonec se mne přeci jen ujala zaměstnankyně LBD, bohužel se jaksi zapomněla představit.
Popsal jsem jí tedy svůj problém – družstvo zaslalo přeplatek plateb za loňský rok na mého tatínka, který nedávno zemřel, a to přesto skutečnost, že tuto informaci prokazatelně mělo již před odesíláním přeplatku – co teď s tím a proč se to stalo? Paní mi se smíchem vysvětlila, že bohužel „žádný systém neumí poslat přeplatek na někoho jiného, než kdo platil nájem“. Prostě blamování jako prase. Zkusil jsem jí tedy vysvětlit, že tvrzení „žádný systém to neumí“ je slušně řečeno mylné, že systém umí to, pro co ho lidé naučí a co mu řeknou. A že si myslím, že smích není u vysvětlování tohoto problému tím nejlepším doplňkem. Paní to pravděpodobně pochopila jako útok na svou osobu, protože nepříjemně zvýšila tón svého hlasu a jala se obhajovat svou verzi.
Nakonec jsme se sice dobrali k řešení, ale tohle zbytečné blamování mne opravdu štve – proč ti lidé prostě nedokáží na rovinu říci „My to neumíme“, neomluví se za svůj nedokonalý systém, za poněkud necitelný přístup k pozůstalým a bez úsměšků rovnou nenabídnou řešení?