HootSuite – existuje opravdu 5 důvodů proč ho používat?
Říj 22nd, 2011 by Nogard
Správci účtů na sociálních sítích to nemají jednoduché. Ona to totiž není až taková zábava, jak by se někdy mohlo zdát. Jeden o sobě (a hlavně tedy účtech, které spravuje) musí dávat pravidelně vědět, aby se na něj nezapomnělo, aby mu nespadlo edgerank, aby komunikoval. Navíc by měl komunikovat v tu správnou dobu. Ne moc často. No moc málo. Odpovídat. Pobízet k diskuzi … Prostě když se to má dělat pořádně, tak to zabere nějaký ten čas.
Což samozřejmě dalo vzniknout celé řadě nástrojů, které to celé do určité míry automatizují. Posílají správu sami z předem zadané fronty kdy a kam si řeknete, sledují za vás statistiky a podobně. Jedním z takových nástrojů je HootSuite, který se mi připomněl článkem na Portisciu. A jeho pojetí a titulek mne posunul k myšlence, zda je to opravdu správně. Zda existuje 5 důvodů, pro které stojí za to Hootsuite používat. Pojďme si podrobně rozebrat ty, které nabízí Zdeněk Hejl:
1) Publikování na více sociálních sítích zároveň
Pro ne zásadně ne. Osobně zastávám názor, že publikovat to samé na více sociálních místech nemá smyl a naopak může být pro příjemce otravné a tedy kontraproduktivní. Každá sociální síť je jiná, od každé očekávám něco jiného, v každé s příjemcem zprávy komunikuji trochu jinak.
2) Možnost naplánovat odeslání zprávy
Tady souhlasím, tohle je užitečná možnost, zvlášť pro ty, kteří chtějí uvítat ostatní nějakým pěkným statusem hned po ránu, ale nechtějí kvůli tomu sami vstávat 🙂 Ale hodí se to samozřejmě i jinde. Pěkný příklad využití automatického tweetování jsem teď viděl během jedné přednášky, kdy si řečník přednastavil tweety na zdroje, o kterých během prezentace mluvil.
3) Zkracovač URL s trackovacími parametry
Užitečné, ale pro mne je to tak 70:30. Zkrátit URL včetně zkopírování člověk díky pluginu v browseru zvládne na jedno kliknutí. Přidání UTM parametrů je rozhodně ta užitečnější část, tohle se fakt hodí.
4) Přehledná práce s panely
Pro mne je to nepřehledné a tudíž neužitečné, může to být samozřejmě jen subjektivní pocit nicméně tenhle důvod mne nepřesvědčí.
5) Integrovaná analytika
Pěkné, ale proč tu pak máme důvod 3? Za sebe si myslím, že UTM parametry mi dají lepší přehled, navíc na jednom místě spolu s dalšími zdroji a statistikami, takže získám širší obrázek, lepší analýzu.
Takže abych to shrnul. Za mne jsou to tak dva důvody z pěti. Takže asi ne. A to ne doplňují ještě bezpečnostní riziko, které souvisí s povolením přístupu aplikace třetí strany ke spravovaným účtům, a skutečnost, že pokud takovéto aplikace používáme, tak komunikace vypadá méně osobně.
Jasně taky používám propojení některých sítí, ale nikdy ne u jiného než osobního účtu. U sebe si většinu věcí směruji na Facebooku – automatické sdílení tweetů, RSS z blogu a podobně. Pokud se ale máme věnovat například firemní stránce, pak možná stojí za úvahu, zda raději nevyužít třeba nabízených veřejných API pro napojení na vlastní CRM systém nebo na správu sociálních sítí alokovat dostatečné zdroje (ať už lidské, tj. máme vlastního člověka, který to dělá, nebo finanční, tj. najmeme si člověka, který to bude dělat).
Automatizované systémy pro práci se sociálními sítěmi jsou totiž do určité míry jako honba za co největším množstvím fanoušků. Obojí může vypadat na první pohled dobře, ale ve výsledku je lepší si doopravdy popovídat s těmi, které naše stránky-účty-profily opravdu zajímají.
Já ten HootSuite využívám tak, abych nemusel přepínat panely se sociálními sítěmi, přijde mi potom snazší a dojde tak k utlumení množství práce.