Inteligentní billboardy – budoucnost outdoor reklamy?
Říj 23rd, 2011 by Nogard
Billboardy na nás pokukují na každém rohu. A i když se je současná administrativa snaží omezit a vykázat alespoň od hlavních silničních tahů, tak nemůžeme očekávat, že zmizí úplně. Stále se bude jednat o jednu z nejzajímavějších forem outdoor propagace, která prostě vidět je.
Společnost Immersive Labs nyní testuje verzi elektronických billboardů, která může být jednou právě tím, co stávající instalace nahradí. Jedná se o elektronické billboardy, které jsou ovšem vylepšené o rozpoznávání diváků. Díky kameře a napojení na počítač dokáže billboard rozeznat kdo se na něj dívá a podle toho mu vybrat tu „nejvhodnější“ reklamu. Až se člověk ptá, zda by se toho vlastně neměl ptát, a zda takovéhle reklamní poutače nevyvolají novodobou vlnu hoodies.
Každopádně to ale potvrzuje jeden z trendů, který můžeme sledovat i v onlinu – do konverzace jsou stále více zapojováni „neživé“ entity. Dostáváme se k momentu, kdy s námi konverzuje počítač a my s ním. Někde to může být billboard, jinde třeba zase superchytrá lednička nebo inteligentní mobilní tajemník. Prostě to, co bylo ještě před nedávnem pouhým sci-fi se dnes stává realitou. Doufejme, že pozitivní přínosy takového posunu převáží nad těmi negativními.
Zdroj: Singularity Hub