Jaké budou trendy v reklamě roku 2012?
Bře 13th, 2012 by Nogard
Rok 2012 je už v plném proudu a odhadovat, jaké trendy reklama letos přinese, je proto o něco jednodušší než bylo například před třemi měsíci. I tak ale máme před sebou přeci jen poměrně dlouhou dobu, která může přinést nejedno překvapení. Protože v reklamě je právě to nečekané leckdy nejvíce trendově určující.
Když se nicméně podíváme na celý marketingový mix, můžeme tu určité trendy vysledovat a odhadnout. Zvláště zřetelné jsou v online marketingu a ve využití moderních technických prostředků. Protože koneckonců základní myšlenka zůstává stejná – přijít s něčím originálním co zaujme. Použité prostředky se ovšem mění a právě na nich se dají dobře demonstrovat trendy v reklamě.
1) 2012 – rok sociálních sítí
Jasně, možná si říkáte, že sociální sítě jako trend, to už tu bylo. A vlastně máte do určité míry pravdu. Nicméně s tím, jak se masově rozšiřuje využívání konkrétních sociálních sítí a jak se posunují pravidla a možnosti prezentací na nich, bude tento trend v letošním roce ještě výraznější. Ať už jde o změnu FB stránek do timeline podoby a s tím spojené nutné úpravy, větší využívání brand ambassadorů nebo třeba utilitizace nových rychle rostoucích sociálních sítí, z nichž jednou z nejzajímavějších, a to nejen pro marketingové účely, je Pinterest.
Investice do sociálních sítí zkrátka porostou a nebudou malé. Například podle nedávno uveřejněného článku na AllFacebook.com se korporacím vyplatí investovat do správy jejich profilů na sociálních sítích kolem 300 tisíc dolarů ročně.
2) Reklama v mobilních zařízeních
Chytré telefony, tablety, snižující se náklady na mobilní připojení k internetu, zvyšující se kvalita mobilního připojení – to všechno jsou faktory, které ve svém důsledku znamenají, že budeme nakonec online skoro pořád. Procento přístupů na webové stránky z mobilních zařízení neustále roste a pro některé stránky (v zahraničí) již je dokonce vyšší než procento přístupů z klasických počítačů. Zadavatelé reklamy proto budou hledat nové způsoby, jak se vhodně se svými reklamami prezentovat právě na mobilních zařízeních, jak využít jejich specifika, jak využít specifické benefity typu znalosti uživatele díky jeho historii u operátora či geolokačních služeb.
A třeba samozřejmě přijde možná i něco úplně nového, kdo ví. Každopádně – pokud chcete nabrat nějakou tu inspiraci pro svoje kampaně, doporučuji podívat se na nějaké ty případové studie.