Obsah je král … a o Vánocích to platí dvojnásob
Pro 19th, 2012 by Nogard
Debaty o tom, co je na webu vlastně to hlavní, se objevují pořád. Obecně bych se přikláněl k onomu okřídlenému rčení z titulku, k tomu „Obsah je král“. Neplatí to samozřejmě vždy, existuje spousta microsite postavených vyloženě jen na vizuálech, ale i to je vlastně do určité míry obsahem.
Pokud ale chceme na své weby dostat nové uživatele je jednou z nejjednodušších cest právě nalezení a sepsání kvalitního textového obsahu. Pozor – není to vždy cesta krátkodobě nejlevnější, zvlášť pokud se tvorbě bude věnovat zkušený copywriter a ne studentík z webtrhu. Nicméně výsledkem je pak text, který přináší něco návštěvníkům našeho webu a zároveň podporuje stanovené cíle. Další výhodou pak je, že (na rozdíl například od PPC kampaní) funguje dlouhodobě. Tohle se mi připomnělo když jsem se po dlouhé době podíval do svého GA účtu a u jednoho mini projektíku, co je zrovna u ledu, jsem zaznamenal nebývalý nárůst návštěvnosti.
Když jsem dál zkoumal, co to způsobilo, byl důvod hned jasný … Vánoce. Respektive čtyři roky starý článek s vánoční tematikou, která evidentně ve vyhledávačích táhne – výroba vánočního cukroví rychle a jednoduše. Což pěkně ukazuje že vhodné téma s pěkným titulkem a relativně jednoduše sepsaným textem může fungovat pro zvyšování návštěvnosti opravdu dlouhodobě – a tím pádem ve výsledku i levně.
A navíc jsem si nostalgicky vzpomněl, jak jsme tenhle článek připravovali … kdepak ty jablonecké mitoňácké doby jsou … 🙂