Když nevíš co dej tam koťátko aneb infantilita facebookových firemních stránek
Pro 28th, 2012 by Nogard
Facebookové firmení stránky jsou jistě zajímavým nástrojem pro komunikaci se zákazníky. Pro mnoho firem tím ovšem vyvstává otázka jak to vlastně dělat, kdo to dělat bude a co tam dávat aby „to žilo“. Takže to pak leckdy končí oním zoufalým tahem zmíněným z nadpisu – šéf mi nařídil abych tam každý den odpoledne něco hodil, ale v pátek už fakt nevim … no hodíme tam nějaký roztomilý koťátko, to bude mít hodně liků!
Občas se to snést dá, ale pokud tento infantilní přístup převažuje, pak je zásadní otázkou, zda má firemní facebooková stránka opravdu nějaký význam nebo zda není lepší a levnější komunikovat image společnosti pomocí blogííísku nějaké náctky … protože výsledný dojem bude přibližně tak stejný.
Krásný příklad infantilního chatu, který mne vedly k „odlikování“ firemních facebookových stránek, ukazuje komunikace na zdi Okay.cz. Shrnutí z posledního týdne:
Mrazík - klasika :-)) Tak co v té televizi dávají :-)))) Hmmmmm Dobré ráno :-) Tak a odpočíváme :-) Kdo je v práci? K snídani Vánočka :-D Kdo lítá po návštěvách? :-) Uff, může ještě někdo jíst to cukroví? :-)) Tak co jste dostali? :-) Pelíšky :-))) Prostě klasika :-)))) Huráááááááá, 23.12. :-)) Tak co, máte všechno nachystané? :-) Kdo žije? :-) * .._██_*。*. */ .˛* .˛.*.★* *★ 。* ˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫*˛. *˛_Π_____. * ˛* .°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •.˛*/______/~\*. ˛*.。˛* ˛. *。 *(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬ . ¯˜"*°••°*"˜¯`´¯˜"*°••°*"˜¯` ´¯˜"*°´¯˜"*°••°*"˜¯`´¯˜"*° Přátelé, tak dnes je konec světa:-( Mějte se hezky a děkujeme za přízeň :-)))
No uznejte – k čemu je dobré něco takového? Nějaký přínos? Zábava? Nic … jen zaplevelování feedu rádobyvtipnými infantilními posty snažícími se pravděpodobně o zvednutí edge ranku … jestli tohle je firemní komunikace, tak tedy já cílovka nejsem a ani být nechci.
Foto koťátka: Pixmac
Podle odezvy uživatelů to vypadá, že jim taková komunikace funguje. Je potřeba vždy vyzkoušet, na co bude masa fanoušků reagovat. Komentáře mají, účel to asi plní (chtělo by to jen vidět statistiky odhlášených…).
Radime s tím nesouhlasím. Firemní komunikace má mimo jiné společnost prezentovat, budovat její jméno, image, brand. Tohle infantilní posty dělat nikdy nebudou.
Konkrétně u Okaye se mi jeden čas hodně líbily rozhlasové spoty vtipně reagující na aktuální události – ale směřující zároveň opravdu k nějakému účelu. Na rozdíl od těch uvedených infantilních postů na jejich FB zdi.
Problém zde vidím hlavně v tom množství – čas od času je to osvěžující, když se to udělá chytře, ale takhle je to jen opruz a trapárna. Jasně, lidi se chodí na FB primárně bavit. Ale přesto by měla mít firma stanovený přístup jak komunikovat. A pokud je tím přístupem u firmy prodávající ve velkém elektroniku chatování na úrovní náctiletých, tak to pro mne není solidní, sorry.