Jak mluvit s generacemi X – Y – Z ?
Dub 24th, 2016 by Nogard
V rámci definice komunikace na cílové skupiny se často můžeme setkat s pojmy jako je Genrace X, Generace Y a Generace Z. Jedná se o souhrnné pojmy, které se snaží zastřešit ucelené skupiny narozené v určitém období a tím daný způsob vyjadřování, pojetí světa a zkušenosti.
Proč?
Protože je zásadní rozdíl mezi tím jak efektivně oslovit někoho z Generace X a někoho z Generace Z. Navíc tohle jsou sice stále (už po vcelku dlouhou dobu) v některých oblastech módní pojmy, ale je třeba si uvědomit, že jsou i další generace, které jsou mnohdy z hlediska cílení ještě zajímavější – i když, nebo spíše právě proto, že jsou výrazně starší.
Definici jednotlivých genarací můžeme použít například i pro tvorbu persón, pro nastavení uživatelské cesty a také pro relevantní stanovování komunikačních cest jak dosáhnout nastavených cílů komunikace.
Není to samozřejmě černobílé, ale pokud chceme cílové skupiny naší komunikace definovat, tak se zjednodušení nevyhneme v žádném případě.
Hezky to shrnuje následující „infografika“, na kterou jsem dnes narazil na Douglas Olsen – LinkedIn profil :
1df7xz