UX lekce: Kdo chce všechno nemusí dostat nic
Bře 23rd, 2017 by Nogard
Po nákupu na Alze mi přišel e-mail s prosbou o ohodnocení zakoupeného produktu. No jako proč ne, že, třeba se to někomu bude hodit. Když ale přijdu na odkazovanou stránku, tak z hlediska UX opravdu děs běs:
Když se totiž někdo podívá na tohle, tak z pohledu „standardního“ je hlavní tlačítko „Ohodnoťte další nákupy“ (zelená barva, potvrzení vloženého textu a uložení). Tady to ale tak není, pro správnou volbu zvolil mimozemšťan z nepochopitelného důvodu nezáživnou, nevýraznou šedou. Navíc se kromě toho po mně chce abych zveřejnil nákup na zdi (asi Facebook), dozvěděl se víc o roce nákupů zdarma a ještě chtěl každý rok nový iPhone. Že je navíc nahoře ještě standardní menu ani nezmiňuji, i tak se ale zmatený mimozemšťan snaží najednou natlačit 5 CTA tlačítek a to ještě nemá to hlavní dobře označeno.
Holt pro mne poučení, abych se na to příště vykašlal a ten e-mail rovnou smazal a ideálně se i odhlásil z dalších e-mailingů. Když neví co po mně chce, tak nedostane nic #sorryjako
rx63da
46kmf1